ESKİŞEHİR GEZİSİ (EsEs)

Efendim merhabalar, 3-5 gün önce aniden çıkan bir EsEs turu yaptık.Gezilmesi gereken yerleri gezik,yedik,içtik,gezdik,gördük Eskişehir'in havasını alıp geldik !

E o zaman başlayalım ,

İlk durağımız Balmum Heykel Müzesi idi. Siyasetçilerden birçok ünlü , sanatçı kişilerin balmumundan heykeli yapılmıştı. Biliyorsunuz İstanbul'da da var Balmumu Müzesi.Daha önce gitmediyseniz bir ziyaret edin derim :)
NOT : Müzekart, Öğretmen, ve İş Bankası indirimi geçmiyor.

Ardından Odunpazar'ına gittik.O rengarenk evleri olan sokakları tek tek dolaştık.Çok tatlı dükkanları vardı.Takı,kupaEskişehir amblemli eşyalar,porselen,hediyelik eşya vs. fazlasıyla satılıyordu.Birkaç dükkandan alışveriş yaptık ardından bol bol fotoğraf çekildik.
Bir an bu renkli evlerden birine yerleşme hayali kurmadım desem yalan olur :) Sonra Kurşunlu Cami ve Külliyesine girdik.İçerisinde Lüle Taşı Müzesi ve El Sanatları Çarşısı'da vardı.Giriş için herhangi bir ücret ödemedik.

Ardından Sazova Bilim ve Kültür Parkı'na gittik.Orada yürüme mesafesi vardı havası çok güzeldi o beyaz ağaçların arasında yürüyüş yapıp Masal Şato'suna gittik, Nam-ı diğer Türk İşi Disneylan.Eğer yanınızda çocuk varsa girmenizi tavsiye ederim içeride çocuklara Fıkralar,Masallar,Maniler anlatılıyor ve bazı oyunlar oynanıyor.Gayet mutlu ayrıldılar izlenimlerime göre.
Fakat biz içeri girmedik.
Fotoğraf çekildik ardından parkı dolaştık.

Ta ta taaaa ! İyi bir çocuk olamazsanız Şirinleri göremezsiniz...
Bakın Şirin Baba'nın evine de gittik :)

Bir sonraki durağımız ise At çiftliği oldu. At çiftliğine gidip hayvanları sevdik, at bindik.
Sizi "SÜSLÜ" ile tanıştırayım.
Bakınız bu güzeller güzeli rapunzel saçlı kızımızın adı SÜSLÜ :)
O kadar minnoş ki anlatamam, kendisini sevdirmeye izin verdi hanımefendi .

Ardından yürümeye devam ettik fakat o kadar büyük bir alandı ki hayvanat bahçesine yetişemedik. Üzülerek oraya giremedim.Son yarım saat kalmıştı ki Anadolu Üniversitesi Bilim ve Kültür Merkezine girebildik.
Birçok Bilim insanı,tarihçi,astronot,matematikçi,fizikçi,doktor,mühendis konu edilmişti. Heykelleri çok ince bir güzellikteydi.Her bir odada bir bilim insanı vardı odaya girdiğinizde sesli bir şekilde biyografi anlatılıyor.Özellikle görme engelli arkadaşlarımız için çok güzel bir uygulama , yapan ve fikri öne atan kimse kendi adıma teşekkür ediyorum.

Sonra son durağımız Porsuk Çayı idi.
Porsuk çayına uğradık ve Eskişehir'in ünlü yemeği Çiğ börek yemeye gittik.Ardından el yapımı özel helvacı dükkanlarına uğrayıp mini alışverişte yaptık.

Eveeettt ! Sonra gezimiz sona erdi ve yola çıktık :)

Haydi detaylara inelim,

yahu bu kadar anlattın da bu EsEs'in neyi meşhur ?

Lüle Taşı,Çiğböreği,Haşhaşlı Helvası,Talkan Kurabiyesi meşhur efendim.

Genel olarak nasıldı peki ?

İnsanları ve esnafı çok kibar çok sıcakkanlılardı.Fiyatlar oldukça ucuzdu,havası sandığımız kadar soğuk değildi.Yollar açıktı, geniş yürüme alanları vardı , inşallah yine gitme fırsatım olur çünkü ben çok sevdim EsEs'i..

Gezi yazımızın sonuna geldik kafasısermestler !